S@P zoekt nieuwe bestuursleden!

maart 2018 

Wij zoeken twee nieuwe bestuursleden, bij voorkeur een PENNINGMEESTER en een BESTUURSLID SALES/PR

De Stichting Archiefpublicaties (S@P) heeft ten doel het uitgeven van publicaties, die betrekking van belang zijn voor het archiefvak en de archiefwetenschap. De stichting geeft o.a. Jaarboeken, Archiefschoolschriften en Schetsboeken uit. Het bestuur zoekt twee nieuwe leden.

Het BESTUURSLID SALES/PR beheert de portefeuille communicatie en webshop. Nu het bestuur heeft besloten om ook publicaties alleen digitaal uit te brengen wordt het nog belangrijker om onze communicatie daar op af te stemmen. Het digitaal verkopen van onze (papieren) publicaties via de webshop dient naadloos bij die communicatiestrategie aan te sluiten. We zoeken daarom iemand, die onze webshop en communicatie zo weet te ontwikkelen, dat onze publicaties niet alleen gemakkelijk gevonden, maar ook goed verkocht en gedownload worden.

De taken van de PENNINGMEESTER liggen – zoals in alle besturen – vast: het controleren van onze (externe) uitgaven- en inkomstenadministratie en het laten opstellen van de begroting en jaarrekening.

Het bestuur bestaat uit verder uit een voorzitter, secretaris, vertegenwoordigster Archievenblad, vertegenwoordiger KVAN, vertegenwoordigster Platform Archiefonderwijs en Archiefonderzoek, en een aantal algemene bestuursleden. Alle bestuursleden nemen om niet deel in het bestuur. Het bestuur komt circa vijf maal per jaar bijeen. Bestuursleden worden voor vier jaar benoemd. Herbenoeming voor vier jaar is eenmaal mogelijk.

Voor beide functies geldt:

* het actief bijwonen van bestuursvergaderingen en de heidag;

* het gezamenlijk besluiten over het uitgeven van publicaties;

* en in het bijzonder het begeleiden van een of meerdere publicaties.

 

Voor de penningmeester geldt specifiek:

* ervaring met het afleggen van financiële verantwoordelijkheid in een organisatie. 

 

Wij zijn op zoek naar mensen met:

* ervaring in het archiefvak;

* inhoudelijke betrokkenheid;

* een goede beheersing van de Nederlandse taal;

* een breed netwerk;

* ervaring in redactiewerk en/of uitgeven is een pré;

* kennis van (digitale) publicaties is een pré.

 

Wij bieden:

* een uitdagende vrijwilligersfunctie;

* samenwerking met een prettig en open bestuur;

* de mogelijkheid je netwerk en c.v. uit te breiden en te verdiepen;

* indien noodzakelijk een reiskostenvergoeding.

 

Reageren en procedure?

Stuur voor 31 maart 2018 een motivatie met beknopt c.v. naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Begin april komt het bestuur bijeen voor een selectie. In de KVAN-ledenvergadering tijdens de Archiefdagen in juni volgt de formele benoeming. Deelname aan de heidag van 24 mei 2018 wordt zeer op prijs gesteld.

 

Lees meer over de Stichting Archiefpublicaties

 

Aanmelden voor de KVAN-BRAIN nieuwsbrief

* verplicht